Vanliga Frågor

Har du en fråga? Nedan hittar du svar på våra vanligaste frågor. Skulle du inte hitta svaret här är du självklart välkommen att kontakta oss.

Bli kund hos Nautec

Vem kan bli kund hos Nautec?

Alla registrerade företag i Sverige kan bli kunder hos Nautec.

Hur gör jag för att bli kund?

Att bli kund hos Nautec är enkelt. Vi behöver bara följande information ifrån dig:

Maila detta till info@nautec.se så tar vi hand om det och återkopplar så fort som möjligt.

Jag har ett företag i Danmark / Norge. Kan jag blir kund hos Nautec då?

Ja. Du kan bli kund hos Nautec om du har ett företag i Danmark eller Norge. Vi ber dig då att besöka den danska hemsidan: nautec.dk eller den norska hemsidan: nauec.no.

Privatperson

Jag har inget företag men vill köpa era varor. Hur gör jag?

Vi har många återförsäljare runt om i hela Sverige och på nätet. I deras butiker kan du hitta våra varor. Här hittar du våra återförsäljare.

Jag har sett en produkt på er hemsida som inte finns hos min närmaste återförsäljare. Hur gör jag?

Berätta för din återförsäljare vilka varor du önskar beställa. Din återförsäljare kan sedan kontakta oss och vi levererar varan direkt hem till dig.

Beställning och Leverans

Jag är kund. Hur gör jag för att beställa en vara?

När du blivit registrerad kund får du inloggningsuppgifter till Nautec.se. Väl inloggad kan du se alla varor samt deras nettopriser. Lägg varorna i din korg och skicka iväg din beställning. Logga in här.

Hur lång är leveranstiden?

Vi har nästan alla våra varor på lager. Det innebär att vi i de flesta fall kan skicka varorna redan nästkommande vardag efter det att du lagt din beställning.

Var ser jag lagerstatus på produkterna?

Som inloggad användare kan du se hur många artiklar av varje vara som vi har på lager. Skulle en vara mot förmodan inte finnas på lager kan du se när den beräknas komma tillbaka i sortimentet.

Retur och Reklamation

Kan jag returnera en vara?

Ja. Nautec accepterar returer.

Vad kostar det att returnera en vara?

Du som kund betalar själv för frakten om du väljer att returnera en vara. Vid mottagande av retur som överskrider en (1) månad, avdrages 10% på varans värde / påbörjad månad.

Kan alla varor returneras?

Nej. Du kan bara returnera varor som inte är skadade och som fortfarande ligger i sin originalförpackning. Varans värde måste dessutom överskrida 300 kr.

Vad gör jag om en produkt är skadad eller felaktig när jag får den?

En felaktig eller skadad produkt ska reklameras. Du gör det genom att logga in på Nautec och fylla i formuläret. Om du behöver reklamera en produkt står givetvis Nautec för fraktkostnaden.

Senast uppdaterat: Malmö, 2020-02-25 kl 13:35

Logga In
Användarnamn / E-post
Lösenord
Glömt lösenordet