Nedan följer allmänna regler och villkor för kunder hos Nautec 2020.
Priser
- Ny prislista gäller från och med 2020-02-01.
- Utloggad kund ser rekommenderade ca priser. Inloggad kund ser aktuella nettopriser.
- Rabatter som kunden mottagit genom kampanj, lojalitetsprogram eller på annat vis återspeglas i nettopriserna när kunden är inloggad.
- Om en kund har mer än en (1) rabatt på samma vara gäller lägsta möjliga pris för kunden.
- Produktkatalogens priser- och prisuppgifter lämnas med reservation för eventuella feltryck, felaktigheter samt eventuell slutförsäljning. Nautec AB förbehåller sig rätten att ändra pris och uförande efter katalogs tryckning.
Betalningsvillkor
- Kunden har i regel 30 dagar på sig att betala från försändelsedatum från Nautec. Nautec förbehåller sig rätten att frångå regeln för specifika kunder om detta anses nödvändigt.
- Undantag från betalningsvillkor på 30 dagar gäller Grundordern 2020 där sista betalningsdag är 2020-06-01. Andra undantag kan förekomma.
Frakt
- Från och med 2020-01-01 införs nya leveransvillkor för kreditkunder.
- Fri frakt gäller på order som överstiger ett totalt värde av 5 000 SEK.
- För frakt under 5 000 SEK gäller fraktprislistan. Fraktprislistan återfinns på kundens inloggning på nautec.se.
Returvillkor
- Nautec erbjuder fri retur på varor med ett nettopris på minimum 300 SEK per enskild vara.
- Kunden arrangerar och betalar själv för returfrakten.
- Varor ska vara mottagna hos Nautec senast en månad efter försändelsedatum från Nautec.
- Vid mottagande av retur som överskrider en (1) månad, avdrages 10% på varans värde / påbörjad månad.
- Varor som specialbeställts / kapats (slangar, linor m.m) eller liknande kan inte returneras.
- Returrätt och återbetalning förutsätter att varan återsändes i originalförpackning och är i fullt säljbart skick.
- Återbetalning av köpesumman (eller del där av) sker med kreditfaktura, som uteslutande kan utnyttjas vid kommande köp hos Nautec.
- Reglerna för returrätt gäller endast kreditkunder.
Reklamation
- Då en vara måste returneras på grund av fel från Nautec (felpackning, dubbelförsändelse m.m.) står Nautec för returfrakt-kostnaden.
- Innan varan skickas in till Nautec för reklamation måste den registreras på Nautec.se via inloggning. Invänta svar ifrån oss innan du returnerar varan.
- Skadade paket anmäls till transportören. Det är viktigt att spara allt emballage. Du bör inte lösa ut ett paket som du ser är skadat.
Kampanjer och Erbjudanden
- Regler och Villkor för specifika kampanjer och erbjudanden har företräde framför allmänna regler och villkor.
- Skulle inget annat nämnas i kampanjen gäller allmänna regler och villkor.
- Alla priser på varor som ingår i kampanjer gäller endast så länge lagret räcker.
Senast uppdaterat: Malmö, 2020-02-25 kl 09:54